tisdag 29 september 2009

Handsydd

Inte hela kjolen men fållen är handsydd för att bli osynlig. Tyget har ett väldigt fint fall och jag är nöjd med hur den blev. Förutom att jag kunde gjort en lite större storlek. Har för mig att Ottobre har stora storlekar så jag klippte till i stl.36 men den är lite väl trång. MEN med en tröja el. blus som hänger över kanten lite blir det nog bra. Eller så får jag väl minska mitt midjemått.

En sak som var länge sen jag gjorde, var att använda mitt markeringspapper och rullen med taggar, vad den nu heter. Hjälp vad smidigt det är att sy inprovningar osv när man har markerat dem med hjälp av markeringspappret. Det ska jag göra igen. Förstår inte varför jag har varit slarvig ett tag men nu är det ordning på torpet igen.
Snart ska jag försöka rita mönstret till en kappa o kanske en jacka. Men man vet aldrig vad som händer här. Rätt som det är poppar det upp en annan idé och då ska den genomföras.

Ååh vad jag är trött på alla myggor. Idag har jag fått massor med myggbett och jag som inte ens brukar känna av myggorna i Sverige. *suck*

5 kommentarer:

  1. Supersnygg kjol och tyg. Den där saken med taggar heter "sporre", och är mycket bra att använda då man ska sy... Måste ta mig i kragen nu och sätta igång och sy igen. Var så länge sedan. Då grabben var liten sydde jag massor, även åt mig själv. Ska bara hitta lite snygga tyger, så blir det tunikor och singoallablusar. Mönstret har jag redan inhandlat.

    Myggen har lämnat Norrland för denna säsong. Skönt. Jag har blivit så känslig, speciellt för de första myggen, och får stora bölder...

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  2. Appropå hur, hur du skulle bli mer fokuserad och göra det du planerat...om man läser dina inlägg så var det sitta på terassen i värmen och sticka som du längtade efter när du var i Sverige, så ...du var helt enkelt logisk och följde din planering, fast du hade glömt den bara. Dessutom verkar du ju vara precis så disciplinerad som du behöver vara. Om jag vore fri från vakande ögon och allt sådant (som jag ju nu är, mer eller mindre) så blir jag så lat så lat, o ibland är ju det helt ok, o så miljövänligt sedan! heja dig.

    SvaraRadera
  3. Snygg och stilsäker kjol!

    Tack för svaret om stickor och flyg! Då kan jag våga mig på att ha med ngn liiiten stickning när det blir aktuellt att flyga!

    SvaraRadera
  4. mikanstick.blogspot.com30 september 2009 kl. 12:58

    Duktig på att sy ser jag, men det viktigaste för mej nu är att Du lämnat en kommentar jag jobbar för fullt med blider o texter
    Kram Monica

    SvaraRadera