måndag 28 september 2009

Hur?

Skrev en lista på vad jag skulle göra idag och det började bra men sen fattades sytråd i rätt färg och för att gå till affären bestämde jag mig för att ta dagens mening också och då var jag ju tvungen att översätta med google translate. Men just då krånglade internet och jag fick inte fram den. Plötsligt söker jag mönster, skriver ut och en stund senare finner jag mig själv stickande på terrassen, på en ny stickning. Det var ju sy jag skulle göra.

Ibland undrar jag hur jag ska göra för att fokusera på det jag bestämt mig för att göra och inte hitta på en massa annat. Är det någon som har ett tips som fungerar för dig?

Kanske är det just den här boken jag ska läsa eller finns det enklare sätt som faktiskt fungerar? Kanske några tips hos Zen Habits är det som skulle hjälpa mig. Vi får se hur jag löser det här.

It is Safe
to Look within

As I move through the layers of other people's opinions and beliefs.
I see within myself a magnificant being, wise and beautiful.
I Love what I see in me.

Ha en fortsatt skön dag.

3 kommentarer:

  1. Prova å läs en bok om mindfulness...Ola Schenström har skrivit en riktigt bra som heter Mindfulness i vardagen...

    SvaraRadera
  2. Det är inte det lättaste att koncentrera sig på nuet. Mindfulness kanske är något.

    Du har en award och utmaning att hämta på min blogg.

    SvaraRadera
  3. Skal du lese en bok om emnet, rekker du jo hverken å sy eller strikke. Syns det er helt greit å følge innfallsmetoden jeg!

    SvaraRadera