tisdag 29 september 2009

Tomteverkstad

Även om det inte känns som om jul är nära när jag sitter och stickar i närmare 30 graders värme så är det ju faktiskt bara tre månader kvar. Den här saken kommer det att bli fler av. Man stickar nästan klart en över lunch, om man har lite förlängd lunch i alla fall.

Som vanligt finns mer info på Ravelry. Jag kan ju knappast visa mer bilder eller länka till mönstret här.
För övrigt har jag mer fokusering idag och är alldeles strax klar med min kjol. Bilder kommer.

5 kommentarer:

  1. ser underbart gott ut...å sticka i solen har jag gjort hela sommaren:) må gott!

    SvaraRadera
  2. Ha :) Jag tror mig bestämt veta vad det är du stickar!!! :) Jag har också tänkt sticka en sån till min dotter och hennes kompis... Perfekt gåva!!

    SvaraRadera
  3. Bra Mikaela att du inte skrev vad det är. =) Det är verkligen en perfekt gåva. Jag lär sticka fler.

    SvaraRadera
  4. Oj, vad jag är nyfiken :-) Och så härligt att ha så varmt! Nu är hösten här och kallt är det.

    SvaraRadera
  5. Jag funderade på att sticka en likadan julklapp.

    Hur gör du vid vändningarna?
    Snor du tråden runt nästkommande maska och stickar ihop "öglan" med maskan vid "ökningen" i andra delen av arbetet,
    eller vänder du arbetet och lyfter den nyss stickade maskan för att undvika alltför stora hål?
    Eller finns det fler sätt att vända på?

    SvaraRadera