lördag 19 september 2009

Vaknade...

...mycket piggare i morse. Kan inte förklara men det kändes såå annorlunda. Bytte lakan i sängen för att få en nystart och efter frukost tog jag en sväng till marknaden.

Då kände jag visst inte var helt pigg men jag orkade ändå gå en sväng och jag "orkade" köpa lite fina tyger för 1€ metern. Dagens fynd blev 3 meter vackert småmönstrat tunt bomullstyg i olika grå nyanser o lite mörkrött. Två meter blommönstrat batistliknande bomull i ljus- och mörkgrått, två meter tunt grått ylletyg med tungt, vackert fall och två meter tunt, lite stretchigt jeanstyg. När jag var klar med det fick jag gå hem o vila lite. Nu ligger tygerna i maskinen (inte ylletyget) och jag har ätit lunch och ska lägga mig i sängen o vila igen. Önskar jag hade lite kraft att sy idag men det får bli stickning i sängen. Vill verkligen inte få återfall på sjukan igen.

Uppdatering när det gäller möbiussjalen. Den här gången fuskstickade jag och stickade den alltså platt, vred ett halvt varv och sydde ihop den. Så kan man också göra även om det inte är lika kul egentligen.

2 kommentarer:

  1. Ska vara tyger förstås inte garn...

    SvaraRadera
  2. Fina garner du köpt. Låter så härligt att kunna gå på en marknad och köpa tyg.

    Krya på dig!
    Boel

    SvaraRadera