måndag 28 september 2009

Jag är förlåten

Idag var jag lite okoncentrerad men nu har jag förlåtit mig själv för första julklappen är fixad. Jag kan bara visa en liten del av den här i bloggen men om du har Ravelry kan du snart se den där.

Jag kommer att göra flera sådana här och när jag la tillbaka garnresten av det grå hittade jag det röda som jag nystade upp för att någon gång ganska snart sticka en till av den här sortens julklapp. Jag kan inte vara mer exakt än så här som ni kanske förstår. Men det var en väldigt rolig och snabb värmande sak att sticka på terrassen i stekande sol. Okej då, det var lite väl svettigt att sticka i solen men jag fick lite ny färg på armar och ben.

Nysta garn på fingret är något jag gör mer och mer. Det blir väldigt bra, speciellt om man nystar mindre mängder. Nu är det bara det att en nystpinne kommit upp på önskelistan. Då går det säkert ännu lättare. Här finns en variant hos bloggen Hantverk.

Nu ska jag sy på min kjol, eller förresten, inte förrän jag ätit några Merguez och stekta grönsaker.
Tyget i bakgrunden ligger där för att inspirera mig till att sy något till den lilla bebisen som föds i november av Britt, stickkompisen som börjar om på nytt.

2 kommentarer:

  1. Jag blir inspirerad att också börja med lite julklappspyssel!

    SvaraRadera
  2. Tyget ser underbart ut! Kanske en kappa till bebisens mamma?

    SvaraRadera