onsdag 17 februari 2010

Blodapelsin

Nu är mitt mjuka, vackra garn torrt och ska bara nystas. Men först får det ligga för klappning ett tag. Jag är nöjd även om det kunde blivit lite mer rött i. Men en sjal att vänta in våren i kommer det snart att bli.

Min pomatomuströja går framåt och idag blir det en del bilåkning och då hoppas jag att jag hinner ganska långt. Jag tycker lika mycket om att avsluta projekt som att påbörja så det vore kul om den snart blev klar, om nu garnet räcker till långa ärmar. Ja, jag bestämde att det ska bli en tröja.

Är det någon som vet var i närheten av Jönköping, Ulricehamn el. Borås som det går att köpa Lett-Lopi??

Mina Anamoi Mittens går också framåt. Ska alldeles strax börja minskningarna för toppen på första vanten. De är lite vida i storleken men kanske går det att filta ihop dem lite. Annars får jag väl ge bort dem.

8 kommentarer:

  1. Jag har köpt på Lerdalaboden i jönköping, men det var ett tag sedan.Ring och kolla med dem. Det är en mycket välsorterad garnaffär! Finns webb-sida men där har de bara broderi tror jag.
    hälsn/c

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har också köpt på lerdalaboden för några år sedan men Elaknit skrev att du slutat med det.

    SvaraRadera
  3. Det var en alladeles alldeles underbar färg på den härvan!

    SvaraRadera
  4. Garnet du färgade blev kanonsnyggt!!!...och väldigt nyfiken på se fortsättningen på din tröja :)

    SvaraRadera
  5. Har du kollat www.ankisdesign.nu
    Där finns garnet att köpa.
    Jag har själv ett antal nystan som min mor köpte på Island, hade bett henne köpa ngt garn och tänkte väl 2 nystan eller så, men jag fick nog 14 nystan så nu håller jag bara på att bestämma mönster till tröja.
    Maria

    SvaraRadera
  6. Maria: TACK för tipset. Ankis hade ju riktigt bra priser på garn över huvud taget.

    SvaraRadera