måndag 1 februari 2010

Nackdel att sticka av garner ur samlingen

Det finns ju en nackdel när man tänker att man ska använda de garner man har i samlingen om det inte är så mycket. Det kan tänkas att det inte räcker till det man tänkt.Så är det nu eftersom det lila nog inte räcker ända upp och det röda är redan slut. Jag vet inte säkert än men jag letade fram ett Opalgarn som passar hyfsat. Jag får se hur det blir men först ska jag sticka den andra lika långt och se om det lila räcker.
By the way... Pomatomusmönstret är väldigt kul att sticka när man bara kommer på hur det ska vara OCH inser att man ska flytta om maskorna efter varje rapport, vilket jag inte gjorde först och fattade inte vad jag gjorde för fel.

Natti natti

8 kommentarer:

  1. Rött och lila är ju bara såå fint ihop!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte de var läckra med den kombinationen, jag skulle vilja ha pomatomus på svenska, vet du om det finns

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte de var läckra med den kombinationen, jag skulle vilja ha pomatomus på svenska, vet du om det finns

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte pomatomus finns på svenska men om du kan sticka efter diagram kan du ju sticka med vilket sockmönster som helst med maskantal delat på 12, för mönstret. Sockorna är på 72 maskor och mina handledsvärmare på 60m.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Såg att du varit inne på min blogg via Ravelympics. Kul att du ville titta in!
    Fin blogg du har. Hit återvänder jag gärna.

    SvaraRadera
  6. Hejhej! Såg att du kommenterat min strumpstickning på min blogg. Kul med respons :)
    Japp! Det är "recept" på vridna sockor. och egentligen borde jag väl sticka med rundsticka, men jag har verkligen gett mig f*n på att jag ska lära mig att sticka med strumpstickor :) men jag tackar hjärtligt för tipset.
    //Kristin

    SvaraRadera
  7. Visst skrev du för ett tag sedan att du stickade på flygplanet eller i väntan på flyget? Vilket bolag flög du med? Det är ju inte alla som tillåter att man tar med stickor i handbagaget.

    SvaraRadera
  8. Så roligt att du läser min blogg.
    Mönstret är inte mitt du kan köpa det
    på helylle.se
    Kram Gina

    SvaraRadera