måndag 15 februari 2010

Inte bara OS-stickning här


Jag vill såklart bli klar även med min fiskrenströja så den stickar jag också på. Har inte bestämt mig för än om den ska bli en slags längre väst med korta ärmar eller en tröja. Jag har inte riktigt koll på hur långt garnet kommer att räcka. Men jag bestämmer mig snart.
Jag är i alla fall nöjd så här långt. Skönt att kunna göra nåt vettigt av allt garnet som blev över när jag inte gjorde nån islandströja utan en grå tea leaves av det som var tänkt som bottenfärg.

16 kommentarer:

  1. Otroligt fin! Vad långt du har kommit :)

    SvaraRadera
  2. Den blir jättefin, vilken fin passform.
    Alldeles riktigt, nästa stickcafé är vecka 8.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. jag håller tummarna för att det skall räcka till en långärmad.
    Så fin!

    SvaraRadera
  4. Fullträff i val av kombinationen mönster-garn! Jättefint!

    SvaraRadera
  5. Du skall verkligen vara mer än nöjd, den är så läcker!
    Du är en stor inspiration för oss som läser din blogg!

    SvaraRadera
  6. Snyggt!
    Ja det där med katten och garnet... faktum är att just det här garnet verkar innehålla något slags kattknark, för han är helt galen i att bita i nystanen, och det brukar han inte vara - han är ju utekatt och har mer spännande saker att bita i!

    SvaraRadera
  7. Jädrans vad snygg tröja du får dig!!!
    /Rita

    SvaraRadera
  8. Ja vad säger man makalösa kvinna!! Du är het otrolig:)

    SvaraRadera
  9. så snygg!! har du mönster eller stickar du helt på "fri hand"?
    hälsningar Britta

    SvaraRadera