lördag 27 februari 2010

Pintuck


Upptäckte just att jag sytt "stråvecken" mot insidan på min kjol i ylle som jag håller på med. Tyget är lite glest och jag har ingen sprätt att sprätta med utan får använda en sax. Inte så kul men snart är det nog klart.
Fick tag på foder och dragkedja på torget i Jönköping idag. Bristen på tygaffärer är påtaglig nu och jag är glad att syberhörsmannen struntade i regnet och ändå åkte iväg idag.
På loppis hittade jag två linnen som jag ska använda som mönster och en omlottklänning som ska bli en t-shirt eller kanske en tunika. Nu tillbaka till sprättningen.

4 kommentarer:

  1. Ajdå... Jag har faktiskt gjort samma miss när jag skulle sy en tunika med pintuck för nåt år sedan. Det är aldrig roligt att sprätta, än värre när man inte har någon sprättare.

    Kul med fynd på loppis. Jag ska försöka ta mig tid att svänga förbi på Myrorna nån dag i veckan och se om jag hittar något som jag kan fixa och trixa med:)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt ylletyg. Är nog lite svårt att hitta stygnen...än värre med sax. Vi ser fram emot att se resultatet!

    SvaraRadera
  3. usch för att sprätta, hoppas du får ihop det nu

    SvaraRadera
  4. Tänk att det blir fel, fast man har sytt i så många år. =) Det där att jag "ska bara" inträffar sällan tycker jag.
    /Ha en skön söndag!

    SvaraRadera