tisdag 16 februari 2010

Downhill Dyeing

Eller som det också helt enkelt kan kallas, garnfärgning som OS-gren. Jag har tänkt hela dagen på att jag vill färga lite garn att ha till en Swallowtail eller någon annan fin sjal att ha som halsduk nu på vårvintern. Men jag visste inte vilket garn jag hade att färga tills jag kom på att jag hade ett en-trådigt fint ullgarn som jag köpt av en kvinna på stickcaféet. 


Innan jag gjorde maten ikväll rörde jag ihop lite färger, hällde ut det lite hur som helst och sen in i micron. Nu har jag precis sköljt det och det ser fint ut och nu återstår bara att se hur det kommer att se ut torrt.

5 kommentarer:

  1. Underbart! Är det koolaid?

    SvaraRadera
  2. Nej, inte KoolAid den här gången utan zenits yllefärg. Luktar inte lika gott men är minst lika smidigt och dessutom räcker färgen till intensiva färger.

    SvaraRadera
  3. Det ser gott ut! Apelsinnudlar.

    SvaraRadera
  4. Oh, Färgfullt!!

    Gillar alla NAMNEN som har skapats för detta stickningens os... får mig alltid att le!

    SvaraRadera