torsdag 25 februari 2010

Lite stickning o garn

Jag hinner inte sticka alls lika mycket när jag är i Sverige som i Provence. Men det kanske beror på att jag inte har någon som lagar mat till mig och tar hand om hemmet. Nu är det ju jag som gör det.
Dessutom har jag lagt en hel del tid på att komma underfund med vad jag ska sy för plagg när jag kommer hem till Arles igen.
Men nu ska ni få lite stickuppdatering. Det är ju trots allt sista veckan i OS-stickningen och jag hoppas fortfarande att jag ska hinna klart mina vantar. Jag har ju tänkt sticka min chiligredelinkofta också men det får vi se hur det går med det.
Idag kom jag över tummen på vante nummer två. Alltså kommer det att gå mycket snabbare nu. Jag var ju orolig att det mörkare garnet inte skulle räcka och det gör det inte heller men jag har hittat ett annat tvåtrådigt ullgarn som är tillräckligt likt. Jag har stickat med det lite i början på den andra vanten för att det inte bara ska bli på tummarna och toppen på vante nr. 2. Det kommer att bli tillräckligt bra. =)

Jag har också stickat lite på min Swallowtailsjal. Det gick ju så bra på flygdagen men sen stickade jag fel ett antal gånger men nu är det tillrättat och jag har kommit igång igen. Synd att den inte är med i OS-stickningen.




I går kväll träffade jag min garnängel och fick en säck med garn igen. Det allra finaste var en kon med halvgrovt lingarn i en superfin brun färg. Det kommer att passa perfekt att sticka eller virka något av till min vårgarderob. Har bara lite stickjobb jag ska göra först. Mer om det en annan dag.

För övrigt var det lingarn, ännu mer tvåtrådigt garn och mattullgarn som jag tänkte att man skulle kunna sticka tofflor av som jag sen tovar. Här är en bild på en del av skatten.

7 kommentarer:

  1. Så fina vantarna blir, när jag ser vad du gör blir också sugen att sticka dem men det ligger lite annat för i kön

    SvaraRadera
  2. En skatt - det är precis det vad det är!! Både garnet och vännen :)

    SvaraRadera
  3. Ojojoj! Sicket garn! Vilka underbara färger!

    SvaraRadera
  4. Men jösses, du hinner ju massor av vackert

    SvaraRadera
  5. vad kul att du redan tittat in.
    Visst länka till mej, vad glad jag blir. själv är jag så dålig på länkar och allt så bara jag ska lägga in nån i min blogg lista blir det problem, men jag ska lägga till dej hos mej.
    mvh lena

    SvaraRadera
  6. En garnängel som kommer med en SÄCK garn!! Wow, säger jag bara!
    Vilken härlig färg på din Swallowtail!

    SvaraRadera
  7. Åh, tänk om man hade en garnängel. Jättefina garner.

    SvaraRadera