söndag 7 februari 2010

Med bakbundna händer...

...hänger min ljuvliga Tea Partykofta (Tea Leaves) på prov-Madamen. Vilken tur att det inte är jag som har bakbundna händer nu när jag kommit igång så med att sticka tröjor och koftor.
Jag behöver verkligen fler koftor och garn har jag ju som ni vet.

För att inte bli uttråkad av att sticka två ärmar på en gång startade jag min pomatomusinspirerade tröja och mina uträkningar verkar stämma.

Nu kommer jag att sticka tills garnet inte räcker längre och det kan vara så att det bara blir en väst men då är det så. Kom på nu att jag i så fall kan göra en lite längre väst, nästan en tunika. Vi får se. Det är det här garnet och färgerna jag ska sticka den i. Det är det som var tänkt bli en islandströja men som blev en grå Tea Leaves och nu en pomatomus-sweater.
Innan jag plockade undan stickmaskinen igår till fördel för symaskinerna hann jag med att sticka ärmarna till min Tuzo-inspirerade kofta. Nu väntar garnet bara på att stickorna som sitter i TeaParty ska bli lediga.

6 kommentarer:

  1. Åh, den kommer att bli snygg, visst är det ett roligt mönster att sticka pomatomus menar jag.

    SvaraRadera
  2. Den kommer att bli superfin som tunika!
    Jag har gett dig en award på min sida om du vill anta den.

    SvaraRadera
  3. Den pomatomusinspirerande tröjan skall bli spännande att följa.
    Många ha det bra från Koftan

    SvaraRadera
  4. jaaa...du är fantastisk! Fattar inte hur man reder ut att sticka en kofta! Men jag kanske kommer dit en dag jag också:)
    allt gott

    SvaraRadera
  5. Du har händerna fulla ser jag. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Hej, du har fått en award på min blogg http://gunillas.zoomin.se/blogg
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera