torsdag 4 februari 2010

Ryggvärme

Så blev min väst i eskimo klar. Ganska skön att ha på sig men lite klumpig eftersom jag använde stickor 8 i stället för 15. Men jag kommer nog att använda den ganska mycket ändå. Värmer riktigt gott om ryggen och rumpan.
Trodde inte jag skulle fixa halskanten på frihand men påhejad av mannen löste jag det och det blev snyggt tycker jag. Skönt att vara klar och jag tog lite garn från åttonde nystanet. Jag har inte blockat den och antar att jag kan få den lite längre om jag gör det men jag använder den så här ett tag först så får jag se om den töjer sig eller inte.
Hittade ett nystan Rowan Spray som jag vann i början av 2008. Det ska bli en halskrage till Tilda. Sen kommer hon nog klara sig även om det blir -25 grader kallt. Nu har hon ju lite att välja på. Nu gäller det bara att posten sköter sig och får fram det i tid till Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar