onsdag 10 februari 2010

Dags att gå på Tea Party

Nu är min härliga Tea Leaves Cardigan färdig. Det blev många knappar men jag kommer troligtvis bara att knäppa de översta 4-5 men det är fint att ha knappar hela vägen och ibland kanske jag vill knäppa dem allihop. 
Jag är jättenöjd och det var en fröjd att sticka i garnet. Tur att jag inte gjort mig av med den fula tröjan utan att jag kunde repa upp den och fortsätta. Jag har kanske 70 gram kvar så det kommer tids nog bli något mer av det. Så här såg det ut när jag höll på att repa upp...
Nu är det min fiskrenströja som ska få uppmärksamhet några dagar innan OS eller JO som det heter här i Frankrike, Jeux Olympiques. 
Jag har upptäckt att OS sänds direkt på svt-play så kl. 03.00 på lördag morgon sitter jag här i min stickfåtölj och väntar. =)

9 kommentarer:

  1. Koftan blev jättefin! Härlig färg... Även pomatus-tröjan är vacker, spännande att se hur den kommer att se ut!!

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt vackert mönster du börjat på! Mållös!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gör- tea leaves är verkligen en höjdare!
    Ska bli kul att följa din pomatomuströja- jag gjorde min nerifrån och upp! :)

    SvaraRadera
  4. Jag planerar en Roses Theme Afternoon Tea snart. Då skulle du komma i din kofta och flasha :-)

    /J

    SvaraRadera
  5. Mia: Min fiskrenströja är ju inspirerad av din även om jag helst stickar uppifrån och ner.
    Janette: Ja det låter ju spännande. =)

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tröja du håller på med!
    Följer utvecklingen med förväntan!
    /Rita

    SvaraRadera
  7. Din kofta blev SÅÅ snygg. Och det skall bli roligt att följa den påbörjade pomatomus-tröjan. /Lisa

    SvaraRadera
  8. Men ååå va avis jag är på att du kan sticka så fint..du är ju helt makalös!:)

    SvaraRadera