söndag 14 februari 2010

Vådan av nattvak

Jag har lärt mig att man ska läsa ALLA bokstäver i en stickbeskrivning men det vet väl de flesta hur det är... Det gör man ändå inte och i mitt fall blev det HELT fel på mudden till mina Anemoi Mittens. 
Jag stickade 1r, 1a precis som man skulle men jag bytte färg så att bottenfärgen blev räta och kontrastfärgen blev aviga istället för 1r, 1a, 1r av bottenfärgen och 1a av kontrastfärgen. Voila så blev mina inte som originalet men jag tänker inte göra om utan göra min egen variant. 

För övrigt är de roliga att sticka och det är spännande att se mönstret växa fram. Nu börjar jag bara tänka på att "tänk om inte garnet räcker". Men så är det när man stickar ur skattkistan, man kan aldrig veta hur det blir i slutänden. 

6 kommentarer:

  1. Snygg resår! Och uppläggningen! är det s.k. japansk uppläggning?

    SvaraRadera
  2. Uppläggningen är tubular cast-on på italienska. Jag länkar i ett inlägg längre ner.

    SvaraRadera
  3. oops... jag är ju inte bara Medea utan Efwa i Provence också. =)

    SvaraRadera
  4. Vantarna ser fina ut förresten! :-)

    SvaraRadera
  5. Det där med att läsa alla bokstäver... Hade visst slarvläst beskrivningen till min Cloud bolero, så nu sitter jag här med ett nystan garn istället för en bolero. :-( Förstår inte alls hur man ska göra, men jag får väl rådfråga på Ravelry, där är det ju alltid nån som vet råd.

    SvaraRadera
  6. Har du stickat en sån? Då kanske du kan förklara för mig hur man gör med avmaskningarna för armhålen, jag får inte till det.

    Tack för pepp! Ska inte ge upp, men pausar lite nu och stickar på Kristina-sockor istället.

    SvaraRadera