tisdag 16 februari 2010

Jag vill ju sy också

Ja, tiden är ju lika för oss alla även om jag tycker att den räcker dåligt. Men jag har i alla fall massor med idéer om kläder jag vill sy till mig själv och i höstas fick jag lite sytt och nu är det dags att sy lite nytt till våren. 
Min kappa som legat tillklippt sen sent i höstas har fått komma fram ur gömmorna eftersom jag inser att OM den ska bli använd denna vinter måste jag sy klart den innan jag åker till Sverige på lördag. 
Nu slumpade det sig så lyckligt att jag hittade till bloggen Tokigt å likt via Ett Tu Tre och där finns en Vårutmaning där man ska sy kläder till sig själv, som passar ihop och kan kombineras på olika smarta sätt. Jag är med i utmaningen nu så att det blir av. Man blir ju lite extra peppad av utmaningar, eller hur???
Så här skriver á Yeliqa:




Man väljer ut 2-3 färger som man sedan syr/stickar/virkar plagg man trivs i, tex 2 över- och 2 underdelar som matchar varandra. Klänningar går givetvis också bra. Valet är fritt. Alla är vi olika och har olika smak så man donar med det man själv gillar.

Allt behöver inte vara hemmagjort, utan det går bra att blanda in köpta kläder eller kläder man redan har för att få en helhet.

Accessoarer är många gånger pricken över i:et så hinner man även med det så är det jättekul.

3 kommentarer:

  1. Fick kassen idag - tack! Mamma kommer hem om två veckor från NZ. Hon blir säkert jätteglad.

    Mössorna har nog någon kines virkat. Det var iaf inte jag hehe.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kollade sen och det var nån Li-Ning som i alla fall designat kollektionen. Synd att du inte fick jobbet. =)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du hänger med på vårutmaningen! Jag lägger till dig så att du finns med på listan:)

    Lycka till!

    SvaraRadera