söndag 28 februari 2010

I sista momangen

När jag skulle fästa trådarna igår blev jag upplyst om att vi pratat om att gå på bio. Så blev det ju men natten är till för att pyssla med garn så jag la mig lite senare än jag borde men nu är vantarna klara och rapporterade.
Jag är ganska nöjd med vantarna. Först tyckte jag att de var för stora men nu när de är klara känns de rätt lagom. Får se om jag ger bort dem eller behåller dem själv. I Provence lär jag INTE behöva dem så kanske är det bättre att ge bort dem. I Sverige kanske det är vantväder ett tag till.
Så här blev de i alla fall:
Garn: det ljusa är limegrönt visjögarn inköpt 1992, Det mörkare är Drops Silke-Tweed inköpt för några år sedan på Tradera. Jag var ju orolig att det mörkare garnet inte skulle räcka men jag hittade lite limegrönt Rauma finullgarn som passade. Använde det lite på ena handleden och ena tummen. Hjälp vad skönt det är att använda av garner ur samlingen och att det faktiskt tar slut.
Stickor: 2.0 mm och 2.5 mm
Tack Team Sweden för att vi "lekte" ihop och Tack Mia och Josefin för att ni fixade allt.

Nu ska jag se vad jag ska hitta på. Jag vill både sticka klart lite andra saker jag har på G, sy om och klart min kjol. Modellen var inte 100 så jag ska ta upp lite i sidsömmen och sy om den. Dessutom borde jag skriva rent ett mönster innan stickcaféet ikväll.
Ha en skön dag!

2 kommentarer:

  1. Underbara vantar! Och det ser ut som du fått ordning på det grafiska med bloggen, vårig och fräsch!

    SvaraRadera