onsdag 24 februari 2010

Vårutmaningen #2

Wow, nu funkar det igen.
Nu ska ni få se vad jag sydde igår. Eller sydde om förresten. Jag har vissa kläder som jag använder år ut och år in men nu ville jag förändra min omlottklänning lite. Gillar tyget och använder den gärna ett tag till. I senaste Ottobre fanns en tunika med en ärmlös klänning att ha under.
Jag har sytt om min omlottis till den här tunikan. Nu slipper jag krångla med snörningen och när jag kommer hem till Provence ska jag sy den ärmlösa klänningen i gråblå piké.
På bilderna syns inte såå stor skillnad och det är det väl inte heller eftersom jag inte sydde om överdelen utan bara klippte av efter mönstret och använde mönstrets kjoldel.
I mina funderingar kring min vår/sommargarderob har jag kommit fram till att denim och beige är mina grundfärger och med tanke på det passar ju den här tunikan in. Det kommer nog att bli ännu finare med den gråblå pikéklänningen under.

Oops, det här var visst mitt inlägg nummer 1300 i den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar