lördag 13 mars 2010

Dags att sy!

Nu har jag klippt till en hög med kläder som ska sys.
Överst är ett brunt linne med brottarrygg, sen en somrig enkel kjol som bara ska har rynkresår upptill. En kjol att ha heta dagar och på väg till stranden.
Mellan de blå tygerna ligger en långärmad benvit t-shirt och under det en japansk bondblus. (Mannen blev förtjust i blusen jag sydde när jag var i Sverige och då är det extra kul att sy en eller flera till.
Det vita längst ner är en till bondblus i vit broderad bomull och längst ner en bondblus i korall tunn bomull som ska få trekvartsärmar.
Jag har också ritat ett mönster till en tunika som ska sys i benvit velour inspirerad av Ellilo och Benglan.

Jag sydde två linnen och ett par Caprijeans igår och snart kommer bilder på det. Ska bara... först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar