måndag 1 mars 2010

Grattis på 15-årsdagen

Tänk att min minsting fyller 15 idag. Jag förstår inte vart tiden tar vägen. När hon föddes tyckte storebror att hon skulle heta Prinsessa. Det borde hon fått göra också för det är väl det hon är, minst av fem syskon. =)

Hos Annelie hittade jag en länk till ett kinesiskt horoskop så håll till godo. Så här är hon, eller?


Kinesiskt horoskop - Grisen

Grisar tror på sig själva, är sociala, pålitliga och otroligt målmedvetna. Grisar älskar fred och lugn. De hatar argumenteringar och försöker att lugna ned båda sidor i en diskussion för att få lugn. I deras liv skapar de djupa och livslånga förhållanden och vänskap.
Grisar tycker om social samvaro och fester. De letar alltid efter lite skoj. Faktum är att grisar måste se upp så att festandet inte tar överhanden. De har en förkärlek för socialt ansvar och bryr sig om andra. De lyssnar alltid på andras problem. De har ett stort hjärta. Ett problem med detta är dock att grisar är lite naiva. De kan inte förstå att andra har ett annorlunda samvete och därmed kan lura andra personer.

Grisar är hårt arbetande människor som tar sitt arbete på allvar. Det är enkelt att lita på dem och de har höga moraliska värderingar
När en gris väl har bestämt sig, finns det inget som kan ändra deras inställning. Innan de har bestämt sig har de lagt ner en ansenlig tid på att väga för och nackdelar mot varandra. De vill definitivt undvika komplikationer. Problemet är att de ibland därför missar tillfället för att det tar för lång tid att greppa det. Grisar är obotliga optimister. Lyckan ler mot en dem.

I kärleken är det lätt att grisen blir utnyttjad, om han/hon inte ser sig för. Grisen litar på alla och tror på vad de säger. Trots detta är de intelligenta och tar vara på sig själva. Såra inte en gris för de kan bära på detta i många år. Även om de inte visar det så blir de lätt sårade. De har svårt för att säga nej men önskar ofta att de hade gjort det.

Grisar letar alltid efter vägar för att bli av med all sin extra energi. De arbetar hårt och satsar friskt, även om de ibland förlorar. Enligt Kinesisk sägen är det grisen som äger ymnighetshornet!

Hitta ditt eget tecken!

1 kommentar:

  1. Visst är det spännande med det kinesiska horoskopet, tycker att det stämmer så bra. När nära och kära fyller år så brukar jag lägga deras horoskop på bloggen, och innan har jag skickat på posten deras kinesiska tecken som halsband, lederrem med tecknet i nickelfri metall. Uppskattat.

    Just nu virkar jag OS-mössan, ska skicka den till min dotter i Jönköping, kan behövas mössa ännu en tid till tror jag. Virkar även mössa till mig och min man, som vi ska ha på oss när vi bestiger sydostasiens högsta berg Mount Kinabalu(4095) i början av maj. Där är det minusgrader och lite roligt att ha Sverigefärger på sig och på foton därifrån.

    Ha det gött/ Annelie

    SvaraRadera