torsdag 18 mars 2010

Snabbstickat

Vad kul det är när saker blir snabbt färdiga. Det är bra att blanda upp de lite mer krävande projekten med supersnabba saker. Som de här handledsvärmarna. De gick fort att sticka och blev precis så bra som jag hoppades. Att det sen blev garn över är ju inget att göra åt. Jag hade tänkt att göra slut på garnet men det gick åt såå lite som 12-13 gram kanske.
Garnet är som sjalen egenfärgat entrådigt ullgarn från min stickcaféväns systers får.
Stickor: 3.25 mm
Mönster: Ritzy handledsvärmare från Katya Frankel

4 kommentarer:

  1. såå söta, och va bra de kommer att passa med sjalen. . . Gillar den färgen även om jag är för feg för att sticka ngt åt mig själv i riktigt orange. .. .

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Du har lite solsken att hämta inne hos mig

    SvaraRadera
  3. Vacker sjal och fina handledsvärmare, härligt med lite färgklickar!

    SvaraRadera
  4. Så enkla och så fina - måste kolla mer på det där mönstret!

    Ser ut att vara perfekta muddar att förlänga för korta ärmar med. Neutrala men ändå lite roliga! :-)

    SvaraRadera