onsdag 17 mars 2010

Swallowtail

Nu är min Swallowtail klar. Den ligger fortfarande uppspänd så jag vet inte exakt om den blev bra i storlek men det ser ut så. 



Jag började på ett par handledsvärmare, Ritzy, i samma garn för att ha nåt passande till och jag antar att det är tillräckligt kallt i Sverige när jag kommer hem så att jag kan använda de båda.
Den här sjalen var både snabb och rolig att sticka. Tänk om jag hade ork och lust att sticka en till. Men jag har en massa annat jag vill sticka och den tillklippta högen att sy har växt ytterligare.

Garn: Egenfärgat en-trådigt ullgarn köpt av en kvinna på mitt stickcafé. 
Stickor: Harmony wood 4 mm

10 kommentarer:

  1. Vad fin är din Swallowtail! Härlig och glad färg!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag blir avundsjuk! Jag vill också!!! Den blev jättefin!! Härligt med ett par passande handledsvärmare.

    Kikade lite på förra inlägget! Jackan du syr kommer att bli riktigt snygg. Precis min stil! Härligt med med veckade kragen!
    Ha en bra dag!
    Juliane

    SvaraRadera
  3. Vad använde du för garn? Den är jättesnygg!

    SvaraRadera
  4. Snyggt med orange! Jag älskar min swallowtail, det är min absoluta favorit, hade aldrig kunnat ana att "nupps" var så effektfulla.
    Jag tror nog du kommer att få användning för sjal-pulsvärmar-kitet när du kommer till Sverige, du lär inte bli för varm om man säger så ;)

    SvaraRadera
  5. Den blev jättevacker! Jag stickar vidare på min, kom fram till att bara köra på efter din kommentar :) Så tack för den! Lily of the valley är precis klar... :)

    SvaraRadera
  6. Så vacker den är. Hoppas den blir mysig att svepa om halsen. Hur mycket garn gick det åt?

    SvaraRadera
  7. Jag har inte använt den så jättemycket. Då den vita var den första spetssjal jag nånsin stickat så vågade jag inte ändra en enda maska. Och den blev (enligt min mening) pytteliten. Hade väntat mig en stor mysig trekantssjal. ;)

    SvaraRadera
  8. Så fin den är.
    Ett härligt mönster
    Må så gott på dej.
    och visst är de kallt, men de är våååår!!
    Eva.

    SvaraRadera
  9. Underbar! Har den på min att-sticka-lista, är det görligt för en ganska nybörjare som jag tror du? Har 100 gram lace-garn som bara väntar på att bli en sjal.

    SvaraRadera