söndag 14 mars 2010

Sydag

Nu har jag fått lite nya kläder. Jag är nöjd med alltihop och ser verkligen fram mot varmare väder så att jag kan använda mina nya linnen, capribyxorna och blusarna. T-shirten kan jag ju använda direkt. T-shirt i grunden från Ottobre 2/07, stl. 36, men jag har ändrat det lite efter en t-shirt jag hade sen tidigare.
De två blusarna är samma bondblus som tidigare men med lite olika utseende. Jag hittar inte länken till sidan där jag hittade mönstret men jag har sparat bilden från sidan. Allt är på japanska men måtten står med siffror och dessutom är det ju ett diagram hur delarna ska ritas. Lycka till om du också vill sy den.
Jag har också sytt capribyxorna och de två linnen som finns i senaste Ottobre Dam. Jag gillar linnet med den draperade halsen men det gula linnet är inte lika bra i modellen som det som fanns i Ottobre Dam 2/2007. Kanske är det ingen stor skillnad utan skillnaden beror på tyget. Men någon gång kommer jag nog att använda det i alla fall. Om det bara blir varmt. Capribyxorna blev bra och trots att jag nog egentligen är stl. 40 sydde jag i stl. 38 och de blev bra även om det ser ut som om jag dragit upp dem lite för högt på bilden. De är strax under knäet-långa och med dragkedja i sidan. Kanske blir det ett par till i tunt linnetyg. 

Vårutmaning #7 till #12

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat, visst är det kul att skapa sina plagg själv och så känner man sig så duktig.

    SvaraRadera
  2. Men OJ vad du har hunnit sy många snygga plagg sen jag var hit sist!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig vårgarderob! Kanske att det blir vår någon gång... Jättesnygg passform på byxorna, min plan är också att så byxor, men jag tycker det är himla svårt att få dem att sitta bra.

    SvaraRadera
  4. Imponerad av så många fina plagg du har sytt! Du inspirerar mig! Ska föröska sy mig ett plagg till veckan! :)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att ha hittat din blogg. Då jag kom hem och hittade din kommentar hos mig hade jag precis suttit på jobbet och tittat på din sida! Fina plagg! Jag har klippt capribyxan, men har tagit min vanliga storlek. Spännande. Blusarna var också fina, den typ av plagg har jo inte lika stora krav till passform. jag komponerade i hop en tröja från 2/07 med lite rynk i armkullen och mitt fram. Har använt den jättemycket och det är kul efter hur många misslyckade tröjor som helst!

    SvaraRadera
  6. Imponerad! Här går det undan, och vilka snygga plagg det blev.

    SvaraRadera
  7. Är jag heeelt trög, men för mig ser det ut som hokus-pokus bara :(

    SvaraRadera
  8. HokusPokus, även kallat japanska. =)
    Titta på bilden hur mönsterdelarna ska se ut. Måtten ser du bland de japanska tecknen och allt ritas i en rektangel. Lycka till!!

    SvaraRadera