onsdag 17 mars 2010

Vårglädje

Sjalen blev alldeles lagom stor och jag är väldigt nöjd med hur den ser ut och är glad att jag inte gjorde den större. Den räcker som den är, både att ha den runt axlarna och vrida den runt halsen om jag vill ha den som halsduk. Det gick åt ca 75 gram av mitt entrådiga garn och den är väldigt lätt och luftig.
Handledsvärmarna kommer att bli jättebra ihop med sjalen och trots att mönstret är till halvvantar gör jag bara handledsvärmare. Det går att använda dem lite längre fram på våren då tycker jag.

13 kommentarer:

  1. Tjusigt! Riktigt härlig vårfärg. Önskar just nu att tiden räckte till lite mer egen stickning....

    SvaraRadera
  2. Åh, vad snygg!Gick det bara åt 75 g?

    SvaraRadera
  3. Tusse: Ja, den vägde faktiskt inte mer än 75gram.

    SvaraRadera
  4. Nydelig sjal i ein vakker farge!! Ha ein god kveld:))

    SvaraRadera
  5. En sån uppiggande ensemble! (visst heter det så när det är flera matchande delar?)

    Halvvantarna, är det där skrynklet stickat, eller korvar man ihop dem när man har dem på? Tycker att de var snygga hur som helst!

    SvaraRadera
  6. metamorphosis: Skrynklet stickas. Jag gillar det också väldigt mycket. =)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig färg!
    /Anna

    SvaraRadera
  8. Var kan jag hitta mönster på "det skrynklade"? Jättefina muddar! /Marty

    SvaraRadera
  9. Härlig färg! Både sjalen och muddarna blev ursnygga!!

    SvaraRadera
  10. Vilken otrloligt vårig och vacker färg! Ljuvlig sjal!

    SvaraRadera
  11. Den blev jättefin. Orange är en underskattad färg. Skönt med spetssjal nu när våren börjar komma.

    SvaraRadera