torsdag 11 mars 2010

Morgonrock?

Jag tänkte sy en hoodie till mig och hittade en modell i barn-Ottobre 4/09 som jag tyckte såg fin ut. Den var i storlek 170 cl. och när jag jämförde med en 38 i en dam-Ottobre såg de ungefär lika stora ut. Jag ville inte chansa på att det var rätt så jag väntade med att klippa till den i min benvita velour och tog en knallgrön fleece (tidigare stor fleecefilt) istället.
Nu är den klar och storleken är bra men jag kommer inte att sy en till i velour. Den går iofs att göra kortare men känns ändå som en morgonrock. Varm och go så jag kommer säkert att använda den som just en morgonrock.
Modellen jag sydde efter är nr.37 Diamond sweatshirtjacka i Ottobre barn 4/09. Stl. 170. 
Vårutmaningens plagg #6

Jag har inte följt mitt färgtema, är inte helt nöjd men som väl är har jag ett par tillklippta capribyxor i jeanstyg och två tillklippta linnen att sy i morgon. Dåå blir jag nog glad/gladare. =)

2 kommentarer:

  1. Såg ju jättehärlig ut och en läcker färg!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din fina tröja, ser super skön ut.

    SvaraRadera