onsdag 24 mars 2010

Ingen ro i kroppen

Ibland vill man så mycket att inget blir gjort. Dessutom blir jag lite splittrad när resan till Sverige närmar sig eftersom jag då inser allt jag vill hinna innan jag åker, jag behöver komma på vilken stickning som ska bli resestickning osv.
Jag har försökt mig på att göra frivoliteter men det går inte alls. Jag ska se om jag hittar en bok på biblan i Sverige så ska jag försöka igen.
Igår repade jag upp en stickning som jag insåg att jag inte kommer att göra klart och om jag gjort klart den inte skulle använda ändå. Nu får det ljuvliga Chili Gredelingarnet Galadriel i färgen Odysseus bli en sjal istället. Vet bara inte vilken än. Beslut, beslut, beslut...

2 kommentarer:

  1. Blir det bara till en knut som inte går att dra åt? Jag gjorde fel i början innan jag såg att man skulle "flippa" knuten, och då kunde man spänna tråden på rätt sätt. Det är SÅ roligt att knyta frivolitet! Jag har min mammas fasters gamla skyttel som är gjord av ben så det känns väldigt speciellt när jag knyter - lite som att hon sitter på ett moln och ler när hon ser att jag använder hennes gamla redskap. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej och TACK för dina fina kommentar om att du saknar mina inlägg =) jag har så mycket med nya jobbet just nu bara...
    Åh vad jag önskar jag kunde visa dig, när man väl kommer igång med frivoliterna är det så roligt! Den gamla svenska boken om frivoliteter innehåller inte mer info än du får på youtube. Hade jag tid hade jag lagt upp en svensk film till dig!!
    /janette

    SvaraRadera