tisdag 30 mars 2010

Mollykoftan

Igår var vännen L hos mig för att prova början till hennes långkofta. Den passade bra så här långt och det var skönt. Det är ju aldrig kul att repa upp så jag är nöjd.
Hon köpte idén med mormorsrutor längs kanten så det kommer det att bli. Kanske kommer knytbanden också att bestå av mormorsrutor.
Molly är en långkofta som ska knytas omlott och jag stickar i Kampes tre-trådiga ullgarn i ljusgrått. Jag har utgått från Tailored Sweater-mönstret men lagt till huvan och freestylar lite så att det blir som vi vill.

Igår åkte jag på stickcafé i Huskvarna och när jag tog upp långkoftan för att sticka på den visade det sig att jag inte fått med mig några stickor. Jag satte alla maskorna på trådar inför provningen och glömde i stressen av att stoppa ner stickorna när jag åkte. Som väl var hade en kvinna ett par extra stickor så att jag kunde ta av mitt ullgarn och börja sticka en trekantssjal. Kanske fortsätter jag med den eller så var det bara lite sysselsättning på stickcaféet.
Jag vill ju visa de andra tårtorna som Jonna hade bakat i lördags.
Prinsesstårtan med blåbärsfyllning var fantastiskt god men även chokladtårtan var god. (ja, jag smakade fast jag fick en egen LCHF-tårta)
Men den här veckan är det back to hardcore. INGET bröd, inga sötsaker utan bara ren hardcore-LCHF. (Blev påmind på stickcaféet igår att jag inte ska äta morötter, eller överhuvudtaget inge underjords-grönsaker när jag äter LCHF) Ska försöka skärpa till mig och INTE slarva mer på ett tag.

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att se koftan i sin helhet när den är klar. Är så nyfiken på hur det kommer bli med mormorsrutorna. Tyg har jag koll på när det gäller att kombinera, men att kombinera olika typer av stickmönster är för mig helt okända marker.

    SvaraRadera