torsdag 18 mars 2010

Molly Långkofta

Nu har jag lite smått startat upp ett nytt projekt som jag haft beställning på ett tag men lovat att det ska blir klart "till våren". Till våren närmar sig ju nu så det är dags att få stickorna att jobba på. Jag använder mig av Tuulias Tailored Sweater method och fixar och trixar lite för att få det som beställaren önskar.
När jag satt och ritade på det igår kom jag på att en kant runt huva och framkanter i små mormorsrutor skulle vara fint, så nu gör jag ett litet prov att skicka till L och se om hon tycker som jag.
Jag stickar i Kampes tre-trådiga ullgarn i ljusgrått. Stickor 4.5 mm. Om ett tag kommer förhoppningsvis bilder på framskridandet.

2 kommentarer:

  1. Mormorsrutor i armar och framkant låter helt bedårande! Den idén hade jag köpt med en gång. Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Spännande, håller med Mia
    Kram Gina

    SvaraRadera