måndag 1 mars 2010

Njae eller "Det kunde ju blivit bra!"

Det började med att stuvbiten var sned. Sen visade det sig att det egentligen var för lite tyg. Sen sydde jag stråveckan åt insidan i stället för utsidan. Hur man syr vändsydda kjolar tog två och en halv sprättning att lära sig. Sen var tyget för tjockt för modellen jag sytt så jag fick sprätta sidorna lite för att fixa det. När jag väl gjort det visar det sig att mitt bak-sömmen står ut och borde fixas.
Tur att vintern snart är slut så att jag kan hänga undan den här kjolen. Fint tyg men just nu inte högst på listan över plagg jag vill ha på mig. När jag har lite tid ska jag trots allt fixa till den för jag VILL ha den.
Nöjd är jag trots allt med mönsterpassningen med rutorna i sidsömmarna men de syns ju inte ens på bilden. Tur att jag ska sätta mig och sticka lite nu och senare ikväll ska iväg på ett annat stickcafé än det jag var på i fredags.
Vårutmaningens plagg #3

2 kommentarer:

  1. Nåja.. den nya blogg-layouten blev ju attans lyckad iallafall :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är riktigt nöjd. Det är bara det att jag får lägga in alla länkar manuellt och jag hade väääldigt många. Men jag tar några då och då så blir det nog bra till slut.

    SvaraRadera