torsdag 4 mars 2010

Garnutbud

I Jönköping finns det några garnaffärer, väldigt få tygaffärer och på lördagar "marknaden". Eller som vi säger i Jönköping, Torget.
Finaste garnaffäreren är Garnshoppen Astrid. Superfina garner, bästa Astrid och inspirerande butik.

Vi har också Lerdalaboden med massor av ordinära garner och tyvärr inte så kunnig personal, enligt mitt tycke. Men vet man vad man vill ha så kan man ju handla där också.
I lördags var jag ju på torget i ösregn. Köpte lite foder o sybehör och pratade lite med kvinnan som sålde garn, Hjälstad Design heter företaget. Jag frågade om jag fick fota lite och det fick jag såklart. Hon sålde sockgarner och bomullsgarn 8/4, som jag gillar. Dessutom fanns det lite grövre garner och självklart OS-mössan. Kolla på hennes hemsida vad hon har för något.

Nåja, jag behöver ju inget mer garn så det blev inget handlat.

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har skrivit en kommentar under gladsockor, sss

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om traktens garnbutiker. Även om jag inte tittat in hos Astrid än så har jag förstått på ryktet att den verkar bättre.
    /Anna

    SvaraRadera