onsdag 24 mars 2010

Sååja...

Nu har jag tagit några beslut som gör att allt blir lite enklare. Det är ju fortfarande vinter i Sverige så min vårjacka kan vänta tills nästa gång. Jag tar min svarta kappa på lördag och då kan jag ju dessutom lämna den i Sverige sedan och ta min jeansjacka hit istället.
Jag har startat en Echo Flower Shawl av Jenny på Nyansera. Kanske får den följa med till Sverige, kanske inte. Men jag har startat den i alla fall och jag använder mitt turkosgrönblå Galadriel från Chili Gredelin. Superfint!
Jag har dessutom delat upp Mollytröjan för ärm och kropp så nu blir varven lite kortare. Den ska vara omlottknäpping så varven var väldigt långa innan jag delade upp styckena. Nu ska jag bara sticka lite till så kan L prova den när jag kommer hem till Sverige.


Nu ska jag fixa mönstret till mitt överraskningsplagg som ska bli en present. Diagrammet är ritat, måtten tagna för andra gången och stickorna fulladdade. Hoppas på provningsmöjlighet nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Roligt med överaskningspresent!!!
    Fin sjal du tänker sticka dig! Har du provat det garnet förut? Undrar också hur det gick med den förra sjalen, var den svår? Är nämligen sugen på att sticka den. Är lite känslig för "stickiga" garner...
    //Juliane

    SvaraRadera
  2. Juliane: Swallowtail är inte alls svår. En perfekt stickning med superfint resultat. Det finns ju massor av garner som inte är stickiga, merino, alpaca, ullsilke, angora osv. Lycka till!

    SvaraRadera