söndag 14 mars 2010

Tips om snygg jacka??

Jag har tänkt sy en jacka i benvitt oljerockstyg till mig. Jag har ingen klar bild av hur jag vill att den ska se ut så nu ber jag om hjälp!!
Om du vet en jacka som är supersnygg så kan du väl tipsa mig. Bildlänk är jättebra så att jag kan se och sen kombinera ihop lite mönster för att få den som jag vill. Jag har hittat några bilder där det finns detaljer jag gillar och några finns i det här collaget:
Några tendenser man kan ana är: 
  • ganska stor krage med rynkor eller veck 
  • figursydd
  • kanske puffärm (bild 2)
  • kanske lite vidare nertill
Nu hoppas jag på massor med tips!!

3 kommentarer:

  1. Vad du är duktig på att sy, också! Min granne, som också är duktig att sy, har gjort kappor i dne modell som du har i nedre vänstra hörnet och de blev ursnygga!

    SvaraRadera
  2. Kanske finns det något på www.onion.dk som kan passa?
    Jag har också funderat på en vårjacka, men inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha den. Men nu blev jag riktigt sugen på att leta mig runt för att se om jag hittar lite idéer:)

    SvaraRadera
  3. á Yeliqa: Tack för tipset. Alltid kul att hitta nya sajter.

    SvaraRadera