måndag 15 mars 2010

Från klarhet till klarhet

Det är bra att fundera på saker innan man går och lägger sig så att hjärnan får jobba fram ett bra svar under natten. När jag vaknade i morse satte jag mig och tittade på de Ottobre-tidningar jag har och letade fram jackor/kappor med detaljer som jag gillar. Sedan ritade jag en jacka utifrån det. Jag mixtrade med tre olika mönster och det känns som om det kommer att bli bra.

Jag ritade i storlek 38 och sydde först fodret för att kolla så att det inte blir för litet och det kändes bra så nu har jag precis klippt till yttertyget och om några dagar eller i morgon ska jag sy vidare. Fodret är förresten turkos, brun och benvitt rutigt.

Men nu blir det stickning ett tag i stället. Jag har en beställning på en långkofta som ska användas som vårjacka och då är det nog dags att sätta igång med det projektet nu. Ska sticka alltihop uppifrån och ner är det tänkt. Ska testa att sticka med isydd ärm för första gången på det hållet och det är spännande att se om det blir bra. Klart det blir!

1 kommentar:

  1. Fina idéer på jacka, ser jättesnygg ut den du valde. Känner igen det där med "hur det ska passa". Jag klippte också först ut fodret på boleron jag jobbar på just nu. Där behövdes en del justeringar... sånt tar tid.

    SvaraRadera