tisdag 23 mars 2010

Sugen på en sjal

Satte härom kvällen igång med ett par handledsvärmare efter Tiny owl knits gulliga beskrivning. Men efter min första lägger jag ner. De blir för stora och inte vad jag hoppades på när jag satte igång.
Nu är jag istället sugen på att starta en sjal. Både Summit och Torreyana i nya Knitty är fina. Frågan är bara vilket garn jag ska starta med och vilken av dem såklart. Eller blir det en annan?
Kanske borde jag sticka på födelsedagspresenten till dagens födelsedagsbarn. (min mamma) Men det hinner jag ju också. Den blir ändå inte klar till kommande gång jag åker till Sverige men jag vill prova då såklart. Mollytröjan är i provläge alldeles strax så jag behöver inte sticka mer på den förrän jag kommer tillbaka hit efter påsk.

5 kommentarer:

  1. Du kanske skulle ge dig på en resande kvinna sjal? Traveling woman på Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/traveling-woman

    Jag skall börja imorgon har jag tänkt. hejpådig. skulle varit så roligt att komma ned nu snart...babbla lite, sticka lite, shoppa lite, lite vin, babbla lite till....hejhejhej

    SvaraRadera
  2. Är också sugen på att sticka en sjal. Eller en kofta, eller virka en skallra, eller sy en tröja. Du verkar ju verkligen hinna med allt. Inspireras en massa av din blogg, hit kommer jag ofta!

    SvaraRadera
  3. Hej! Här kommer en till ambivalent stickerska.. Nu har jag suttit i flera dagar och letat och funderat, även jag söker sjal för stickning :) Summit var ett kul förslag!! Den tror jag att jag måste testa. Hur fina spetssjalarna än är så blir de lite lika. Problemet är för mig hela tiden - vilket garn? Det blir kul att se vad du väljer, titta gärna in till mig och se mitt val framöver!
    Lena

    SvaraRadera
  4. Hej

    Torreyana är ju jättefin! Den skulle jag välja eller Gail (finns på Ravelry) som jag själv försöker mig på :-).


    ha en bra dag
    Mari G

    SvaraRadera
  5. Visst är Torreyana snygg! Den måste jag sticka, känns det som... :)

    SvaraRadera