torsdag 21 januari 2010

Årets f'ärg

Har hämtat garnet jag köpte på Tradera förra veckan och nu provstickar jag lite samtidigt som jag upptäckte att turkos är årets färg 2010.Det var ju kul även om jag nog tycker att det verkar som om laxrosa är vårens färg. Blev lite sugen på laxrosa ihop med bläckblått när jag gick o kollade lite i affärer härom dagen.
Men ingen av dem är väl mina färger egentligen. Kanske när jag är brun förresten...



Nåja, provstickningen är i alla fall till en kofta, Tuzo, som jag inspirerats av. Den kommer i ett häfte från Berocco men det tänker jag inte vänta på och alltså inte köpa. Men så här ser den ut och jag tycker den är jättefin.
Garnet jag köpte var Forsell Naturell i färgen Spruce och jag stickar det dubbelt och på provet med stickor 4,5mm men kanske får det bli 4mm istället. Vi får se.

4 kommentarer:

  1. Vackert garn! Jag som inte egentligen gillar turkost tyckte färgen var jättefin! (Koftan var inte dum den heller)

    SvaraRadera
  2. jepp.. hade ingen aning om det när jag färgade turkost nyligen, men sen läste jag hos Sarah London att det är årets färg. Hon har målat matrumsväggarna turkost.. cool men jag tror jag skulle tröttna lite längden.

    SvaraRadera
  3. det var ju roligt! Jag har varit lite svår med den färgen men nu har den verkligen växt på mig (såg du min florida kitsch ;-)

    Ha det bra

    SvaraRadera
  4. Ja, Floridakitchen hade ju både det turkos och flamingorosa som vi ska kalla den istället för laxrosa. Tänkte inte på det...

    SvaraRadera