onsdag 27 januari 2010

Garnfynd

Trodde jag köpt klart garn för den här månaden men när vi var i affären och handlade sålde de ut ett ull/viscose/bambu-garn som jag tittat på tidigare och det kostade bara 0.50€ nystanet. Jag köpte 11 nystan men nu har jag kommit på att det nog ska bli en Snowbird och då behöver jag två nystan till. Får ta en sväng till affären igen.
Färgen heter Cacao men jag tycker mer att den är mörk plommonlila. Ska sortera om mina garner i garnskåpet och se vad jag egentligen ska börja med nu. Jag behöver ju börja träna lite till OS och slutgiltigt bestämma mig för vad jag ska sticka. Men först en sväng till affären.
Min Lina-mössa ska få åka tillbaka till Sverige så att Tilda kan ha den på skidresan. Jag inser att jag inte kommer att använda den även om det faktiskt var minusgrader här igen och lite snö i morse. Tog jag med mig ett snömoln från Sverige tro?

4 kommentarer:

  1. Mössan är mycket vacker o så roligt att gå till garnaffären igen! Ett kärt besvär kan man kanske kalla det, själv skall jag åka o köpa mig en liten snygg bärbar dator på rean. Stickar ingenting, har ett nytt handarbete som heter Irma.
    Det vore roligt om vi kunde ses någon mera gång här i jordelivet!
    kramar dig gör jag.

    SvaraRadera
  2. En sån stilig mössa...jag är själv mössoman..finns inget sånt ord men ändå!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint garn, och vilket fint pris. Ibland har man tur. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Du är härlig, vilket garnfynd och vilket fynd för dottern som får en fina mössan.

    SvaraRadera