tisdag 5 januari 2010

Snart sportlov

Yngsta dottern ska iväg och åka snowboard i Trysil v.7 och för att hon inte ska behöva frysa som förra året har jag satt igång att sticka en halskrage i stickfritt Lamagarn - Miski från Mirasol. Jag har bara två härvor och hade egentligen tänkt göra en halskrage kombinerad med mössa men det blir nog bara en halskrage. Den är så mjuk och härlig att jag gärna skulle ha den själv men hon behöver den mer än jag.

När handstickningsmaskinen ändå står framme räknade jag om uggletröje-mönstret också och stickar en cerise variant som Tilda ska få till sin fjällen-resa. Oket med ugglorna stickar jag såklart för hand men alla slätstickade delar stickas på maskinen. O vips så är snart tröjan klar. =)

5 kommentarer:

  1. Så snygg den blir,hon kommer att bli överlycklig,fina grejor tioll mannen oxå du gjort!=)

    SvaraRadera
  2. Nu måste du visa hur en handstickningsmaskin ser ut!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag tänkte be dig visa hur en handstickningsmaskin ser ut, har googlat efter bilder utan framgång... kollar dina tidigare kommentarer och så är det samma begäran från Blipp så hoppas det kommer info och bilder! Spännande! Otroligt vad du är flitig med dina stickningar med mera! God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera
  4. Å den som hade en stickmaskin för rätstickning....

    Gott nytt år!!

    SvaraRadera