måndag 25 januari 2010

Kreativ...


Jag fick utmärkelsen kreativ blogger från Handgjorda drömmar i förra veckan och utmärkelsen innebär att jag bl.a ska avslöja sju saker om mig själv... Har senare även fått den av Mickelräv, Ullhärvan och Gunilla.
- länka till den blogg jag fått blogg utmärkelsen ifrån (x)
- välja sju andra bloggar att ge utmärkelsen till
- länka till deras bloggar
- lägga en kommentar hos dessa att de fått utmärkelsen


Precis när jag hade börjat med den här bloggen för 2½ år sedan fick jag en liknande utmaning från Eva i Halmstad. Jag läste den nu och mycket är väl sig likt men jag ser om jag kan hitta 7 nya saker eller helt enkelt bara sju saker om mig:
  1. Jag lever min dröm. Sen jag började skriva ner mina drömmar har flera av dem gått i lås. Helt overkligt men sant och jag är såå nöjd med mitt liv och att jag lever med mitt livs kärlek. (borde skriva ner fler drömmar men det är svårt när allt känns så bra)
  2. Jag var en riktig hamstrare förr i tiden. Kunde inte slänga minsta lilla sak men sen förändrades livet och jag läste och läste, och hittade boken Rensa i röran med feng shui och sen dess är allt förändrat. Det har varit jobbigt och tagit mycket kraft men nu finns det inte så mycket saker kvar mer än de vi behöver och allt garn och tyg som jag behöver. =)
  3. Jag har aldrig funderat över om jag klarar av att göra saker. Det är så självklart och när jag tex. skulle sticka något när jag gick i femte klass ville jag sticka en mönsterstickad inkaväska. massor med färger och mönster men det gick. Jag drog åt trådarna lite för hårt men flerfärgsstickning har aldrig skrämt mig.
  4. Mina barn håller på och växer i fatt mig. Äldsta dottern fyller 25 år i år och jag tycker inte det var länge sen jag var där. Det konstiga är att jag snart är lika gammal som mina föräldrar. Förstår ni den ekvationen?
  5. Jag har ett väldigt bra färgminne. Jag kan titta på en färg och sen i tex. affären kan jag "på känn" hitta exakt samma nyans. Det är jag nöjd med även om det är svårt när andra inte är lika känsliga för färger.
  6. Jag bloggar och surfar för mycket. Men det kanske ni redan har märkt. Kanske får det bli lite avvänjning nån gång. tex. en datorfri helg.
  7. Tv tittar jag i stort sett aldrig på. Bara lite svt-play när jag är i Frankrike.
Så där ja. Det var sju saker ni kanske inte visste om mig. Nu ska jag sluta surfa för en stund och beta av sakerna på min lista. Sonen, som fick körkort i december, ska skjutsa mig till mormor och morfar vid 16, för att han ska kunna låna bilen då och då när jag är borta.

Nu var det ju det där med att länka till 7 andra bloggar. Men jag avstår och ger istället alla er i mina länklistor utmärkelsen.

Jag blir så inspirerad av er alla!
Tack för att ni delar med er av era liv och ert hantverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar