torsdag 21 januari 2010

Funderingar i tvättstugan

Idag funderar jag på om jag ska gå den enkla vägen och sticka på min eskimo-tunika eller om jag ska sy ihop min omlottkofta i alpaca och sticka kanterna på den. Svårt val även om jag väl egentligen vill bli klar med min omlottkofta.
Funderar också på vilken gren jag ska välja till Ravelympics. Nu närmar jag mig beslut och de jag nu väljer på är:
Designer Biathlon - mönster och modell på 17 dagar
Designer Original dance - modell, utan att mönstret skrivs. (Jag skriver ju oftast mönstret först och teststickar det direkt så den grenen försvinner kanske...)
Sweaterboard Cross - dubbelgren eftersom det är en tröja/cardigan jag ska designa och sticka.
...eller Single Skein Speed Skate - Har lovat damerna på stickcaféet att göra mönster till en axelvärmare så ihop med Designer Biathlon kan det även bli den här grenen som bi-gren.

...eller så blir det deltagande i Mittens Moguls kombinerat med Nordic Colorwork Combined och Stash Compulsory Dance. Väljer i så fall på Anemoi Mittens eller Dionysys Mittens.
Funderingarna pågår ett tag till. Undrar när man måste bestämma sig? Har ni förresten sett att invigningen är kl. 03.00 svensk/fransk tid?? Jag funderar faktiskt att gå upp och lägga upp bara för sakens skull. Mannen kommer tro att jag blivit galen. Men är man familjens sportnörd så är man. =) (nörd, mest på stickning-sportens område förstås)

Nu tvättstugan!

3 kommentarer:

  1. Ja du är produktiv som alltid:)

    SvaraRadera
  2. För att svara på din fråga.
    Jag köpte den billigaste och enklaste maskin (Bond)som jag kunde hitta bara för att få känna på det igen. Tyvärr har jag inte så mycket pengar som behlvs för att köpa en bättre och mer avancerad maskin. Trots att jag har hört både ris och ros för denna maskin så köpte jag den. Mest ris för att vara ärlig men skit samma. Jag vill bara ha en som kan sticka raka stycken så jag sparar lite tid när det behövs. Finlirsstickning gör jag helst för hand.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju det som är så bra med en stickmaskin, att man kan kombinera det med handstickning. Att sticka slätstickade stycken på maskinen gör det hela mycket roligare även om det inte sköter sig självt.

    SvaraRadera