tisdag 26 januari 2010

Hemma i Arles

Har tillbringat många sticktimmar på Stanstead idag stickandes på en Lina. Mössan som PetraO har skrivit så mycket om. En härlig stickning och det kommer att bli fler eller kanske en axelvärmare som egentligen passar mig mycket bättre än en mössa.
Tyvärr känns det som om den blev för liten för mig och mycket tack vare att jag stickade efter det engelska mönstret (ravelrylänk) och följde instruktionen om att göra den lite mindre för att den var "very deep". Nåja, antingen repar jag upp den eller så skickar jag hem den till dottern så att hon kan ha den i Trysil, under hjälmen. Jag får fundera till i morgon.
Här är Stanstead på bild. En ganska ljus och trevlig flygplats och bra sticksoffor. =)

Jag stickade Lina i Drops Classic alpaca, färg nr 3806. Det gick åt drygt ett nystan. (Synd att jag inte har ett nystan till för då kunde jag sticka en till...)
Stickor: KnitPro nr4.

1 kommentar:

  1. Mössan är ju supersnygg, har också tittat på det mönstret så många gånger

    SvaraRadera