fredag 15 januari 2010

Dagens lista

Solen skiner från en härligt blå himmel och all snö har regnat bort. Idag är det dags för hopsamling av det som ska med till Sverige eftersom det är dags imorgon igen. Jag åker fortfarande via London eftersom RyanAir tyvärr inte flyger direkt från Sverige till Marseille på vintern. Men jag får mycket sticktid eftersom jag väntar drygt fyra timmar på flygplatsen eller var det drygt fem?

Jag har som sagt en del saker som ska göras klart innan jag åker och saker som ska väljas ut för att få komma med till Sverige.
Få se nu...
  • Skanna mönster ur Amigurumiboken jag fick i julklapp. Den har jag nog glömt berätta om förresten. Fick den av mannens son med en önskan om att han skulle få en kontorszombie (ravelrylänk). Klart han ska få!
  • Sticka klart alla delarna till omlottkoftan för att kunna sticka kanterna i Sverige. (Snart klart)
  • Plocka fram de stickor och virknålar som ska med. Jag borde ha ett Stickfrossas resefodral.
  • Skanna mönster ur Haapsalu Shawl-boken för att kunna börja teststicka lite med mitt entrådiga, vackra vita ullgarn jag köpte på stickcaféet.
  • Sticka klart Tildas vantar så att jag kan brodera Team Edward på dem, kanske på flygplatsen.
  • Sticka de sista 20 varven på min Citron Vert, tvätta och blocka den. Och förhoppningsvis torkar den så att jag kan ha den på mig i morgon.

1 kommentar:

  1. Åh, den boken är supersöt. Vi har den också, och jag gav den till en systerdotter i julklapp.

    SvaraRadera