måndag 18 januari 2010

Lite klart

Tildas vantar blev färdigstickade på flyget men broderiet och ihopsömnaden gjorde jag igår kväll. Ihopsömnad för att jag verkligen använt saker jag hade hemma i garnstashen.
Mudden på vanten är en tidigare början till en mössa. Stickad på maskinen med dubbel kant och då en gång i forntiden blev den för vid och jag la den i samlingarna. Nu tog jag fram den, mätte lite på frihand och klippte till lagom bit till varje vante och la det lite omlott när jag började sticka handen.
Jag stickade i en tråd för tummen, stickade vidare och minskade när jag tyckte det var lagom vilket kanske blev lite stort men hellre det!
Jag broderade texten med maskstygn när jag var klar och jag använde lite ChiliGredelin-garn som jag fick som prov i somras när jag köpte annat garn. Såå mjukt.
Jag tror att dotra är ganska nöjd med att ha sina Team Edward-vantar och trots att hon är, nästan besatt av Twilight-serien så har det ändå gjort att hon läser flytande på engelska. Hon har läst alla fyra böckerna minst två gånger, på engelska. Det tycker jag är strongt för en fjortonåring och dessutom superbra för hennes kunskaper i engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar