måndag 18 januari 2010

Färdigpressat

Nu har jag slutgilitgt bestämt mig för att inte sticka på några fler volanger på min Citron Vert. Även om den var klar redan i lördags tvekade jag om den verkligen var KLAR.
Men när den är blockad (vilket den inte är på bilden) så blev den lite större och någon stor sjal vill jag inte ha utan en lagom stor scarf/halsduk. Alltså alldeles perfekt!
Jag är jättenöjd med den och nyfiken på hur garnet känns när det är tvättat och har torkat. Jag vet att damen på Charima sa att alla hennes garner har mycket spinnolja kvar i sig och att man måste tvätta det man stickar innan man använder det. Så nu hoppas jag att det luktar mindre också när det är klart.

8 kommentarer:

  1. Den ser så fin ut, jag minns det som att hon sa att det var olja för att garnet är tänkt för maskinstickning och därför preparerat! Iallafall vissa koner. Hoppas att du har det bra gör jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var nog så. Det luktar verkligen starkt av "får". Så trodde jag ju innan i alla fall. Men nu vet jag att det är spinnolja.
    Jo, jag har det bra. Du med hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. Jättehärlig vårfärg, funderar starkt på att sticka mig en sån

    SvaraRadera
  4. Jättefin, den luktar nog mindre och blir mjukare när u tvättat den, det har hänt för mej med de garner jag köpt och stickat av av Charima. Jag njuter av min Citron hoppas du kommer att göra det av din.

    SvaraRadera
  5. En fin färg!
    Jag ser lätt sjuk i den färgen så jag får nöja mig med att göra den på saker som jag inte har nära ansiktet.
    Allt gott

    SvaraRadera
  6. Fin! Jag har precis bestämt mig för att göra en som Ravelympicsutmaning.

    SvaraRadera