måndag 4 januari 2010

Omstickad

I våras stickade jag en kofta i egenfärgat grönt Arucania Nature Wool men av någon anledning använde jag den aldrig. När jag så för ett tag sen började fundera på varför, insåg jag att den var för kort, så nu har jag repat och stickat på en bit och Voila, så har jag en kofta som jag tror blir en favorit. Vilken tur att jag tog tag i att repa upp.
Jag tror att ett löfte till mig själv i år måste bli att jag inte ska maska av när jag tröttnat på att sticka ett plagg utan sticka tills det blir så långt eller stort som jag tänkt från början.

10 kommentarer:

  1. Låter klokt! å du, vad fin koftan blir..en sån i grått hade jag velat ha på mig varje dag...:)

    SvaraRadera
  2. Snyggt. fint med moss. o du är fin oxå inuti koftan.

    SvaraRadera
  3. Snygg kofta, underbar färg!!

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt med mosstickade kanten och kragen, väldigt fin modell och färg också. Så där kan jag också känna ibland att jag lessnar på stora projekt innan de är riktigt klara och då blir det inte så bra som det skulle ha kunnat bli.

    SvaraRadera
  5. Kanonsnygg, gillar kragen!
    Det är ju lite så, anstränger man sig tills man blir riktigt nöjd, så förblir man oftast nöjd!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Snygga ni är båda två koftan och du.

    SvaraRadera
  7. Låter som en bra plan! Snygg blev den!! Gott nytt år om man kan säga't fortfarande ;-)

    /janette

    SvaraRadera
  8. Riktigt snygg med de där breda kanterna tycker jag!

    Bra och tankevärt detta att faktiskt anstränga sig att få det som man vill, annars blir det ju som du säger, att det inte blir använt!

    SvaraRadera
  9. Så fin den blev! Gillar också kanariefågelns variant på ravelry men den stora kragen :-)

    SvaraRadera