måndag 11 januari 2010

Mycket på gång

I morse kom jag till slut igång att yoga lite. Hjälp vilken energi jag fick av det. Hoppas nu bara att jag kan fortsätta och att jag inte får ont i min axel igen.

Stickar gör jag också. Både för att slutföra saker men jag startar också upp nya projekt. Bl.a. en omlottkofta i alpacagarn som jag tänkt på så länge men det har inte blivit av. Jag har haft en svart omlottkofta som jag köpte för många år sedan på Lindex, men den har blivit så sliten och en hemstickad tror jag håller längre. Jag hoppas i alla fall det.
Jag har också efter många tankar stickat en kort bolero, inspirerad av Stefanie Japels One Skein Wonder. Min är snart klar och det gick inte åt en hel härva av mitt Manos Silk Blend. Men det får väl bli ett par handledsvärmare också kanske.

Min första tvåändsstickade vante är också snart klar. Men jag stickar vääldigt hårt. Tror nog att jag får ha grövre stickor i fortsättningen. Det ska ju bli fast men inte såå fast. På nästa vante ska jag nog ha en svart tjur precis som jag tänkte från början. Frågan är bara om jag ska ha en mönstertråd och två bottenfärg-trådar eller hur jag ska göra? Funderar också på om mönstertråden ska vandra med runt? Snälla ni som stickar tvåändsstickning, ge mig tips!

De andra två sakerna på bilden är min ena klara Sunday Swing-socka och team Edward-vanten till dottern.
Nu ska jag ge mig ut och gå en runda medans solen skiner och jag ska försöka att inte halka omkull på all is på gatan, som ingen snöplog kört bort än. De kanske inte vet vad snöröjning är här i Provence, troligtvis inte...

3 kommentarer:

  1. När jag 2ändstickar har jag 2 bottentrådar och 1 mönstertråd. Jag virar alla runt varndra om man säger så. Mönstertråden vandrar med runt och jag brukar vrida den med precis som bottentrådarna. Det blir bättre och ser snyggare ut på baksidan med. Man måste bara tänka på att inte dra för hårt. Hoppas du blir kloakare av detta. eller kasnke inte...

    SvaraRadera
  2. Ok om du ska ha ett mönster som sinte är runt så skall tråden inte vandra med runt.

    SvaraRadera
  3. MEN... om jag inte tar med den runt så är den ju på fel sida när jag kommer till mönstret igen?

    SvaraRadera