tisdag 19 januari 2010

Glad idag!

Så här glad blev Kalle över sin nya mössa. ;)
Stickade klart min andra Knotty idag och den här blev lagom. Min första med 96 maskor hoppas jag att bonus-barnbarnet som är 7 år kan ha. Den här gången stickade jag på rundsticka och oj vad enkelt det var att sticka flätorna jämfört med förra gången.
Kanske beror det på att jag stickat en del flätor senaste tiden men det beror säkert också på stickorna.
Nu har jag precis lagt upp till en tunika/väst i Eskimo. Tycker den ser så mysig ut på den här bilden på Hiiragis gröna variant.
Min blir röd... Borde kanske sticka på lite grövre stickor än jag har här i Sverige men nu blir det stickor 8 som jag har.

9 kommentarer:

  1. Gud så läckra både koftan och västen

    SvaraRadera
  2. Snygg mössa! Påminner om Elisabeth Lavolds mönster. Är det hennes?

    SvaraRadera
  3. Vilken ursnygg väst! Den gröna färgen är precis i min smak!

    SvaraRadera
  4. Mössan är snygg och jag blev helt förälskad i västen! Görsnygg!

    SvaraRadera
  5. Tunikan är jätte fin och röd är en härlig färg! Spännande att se hur blir den.

    SvaraRadera
  6. Den där flätstickade mössan blev kanonfin!

    SvaraRadera
  7. Kalles 'moster' blev kär i hans mössa o önskar sig oxå en!!!

    Är du i svedala nu?

    Kramis!

    SvaraRadera
  8. Ja, moster M, nu är jag i Sverige. Jobbar du idag? Vi hörs!!

    SvaraRadera