tisdag 12 januari 2010

Slow Knitting - Citron Vert

När jag bara vill sticka utan att tänka och kanske till och med sitter framför tvn så är sjalen Citron perfekt. Igår satte jag igång och garnet är Iona i en limegrön färg och 52%silke/48%lammull.
Garnet köpte jag på garngrossisten Charima i Stockholm i våras. Det luktar såå gott av ull eller va det spinnolja fröken på stickkursen sa att det var? Nåja, gott luktar det ju i alla fall.

Igår lyckades jag förresten buda hem tre härvor grönblå alpaca. Tänkte jag skulle sticka en kort kofta i dubbelt garn.
Kanske kan det bli en variant av Beroccos Tuzo som jag tycker ser väldigt mysig ut.

4 kommentarer:

  1. Cool sjal - den ser ju precis ut som en citronskiva!

    SvaraRadera
  2. Grattis till budgivningen på ett så underbart garn:)

    SvaraRadera
  3. Alpacka är min absoluta favorit. Citronen ser mysig ut.
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Alldeles underbar färg på garnet. Den lilla korta koftan är fin, är svag för korta koftor, lite empire?

    SvaraRadera