fredag 1 januari 2010

Varma vantar

Upptäckte när jag var i Sverige att jag inte hade några vantar. När det är många minusgrader funkar det ju inte så bra med bara halvvantar. När jag sen fick mjukt och skönt ullgarn av dottern i julklapp och jag såg Yarnalized fina flätvantar satte jag igång och nu är de färdiga.
Kanske blir det lite kallare här i Provence också så att jag kan prova dem ute men annars får jag ha dem när jag kommer till Sverige senare i månaden.

Nu tror jag att jag ska börja sticka ett par sockor från mitt egenfärgade "sockblank". Det dubbelstickade stycket som jag ska sticka direkt från så att sockorna förhoppningsvis blir exakt likadana. Har inte bestämt än vilka sockor det blir men i min fina bok Knitting Socks East and West finns så många fina att jag nog kan hitta några.

3 kommentarer:

  1. Nydelige votter, lekkert mønster og flotte farger! Stilig med flettedetaljen rundt håndleddet. Disse ser myke og varme ut nå i vinterkulda! Ønsker deg et kreativt og flott nyttår! : )

    Klem Hilde

    SvaraRadera
  2. Ursnygga vantar, ska nog kolla in det mönstret, tgack för tipset

    SvaraRadera