onsdag 6 januari 2010

Solsken och halsvärme

Idag skiner solen i Provence och som alltid värmer solen trots att det är vinter och "kallt". Vi gick en sväng på marknaden och tog sen vägen förbi bageriet för att köpa några goda croissants. *mums*
När jag kom hem maskade jag av dotterns halskrage. Den är så mjuk, varm och gosig och jag gillar verkligen garnet. Någon som vet om man kan köpa Miski från Mirasol någonstans i Sverige?
Handstickningsmaskinen ser ut så här:
En enkel stickmaskin som jag kallar handstickningsmaskin, för det är ju det den gör, ser till att jag får ett handstickat plagg. Men det går mycket fortare att sticka slätstickningspartier på maskinen. Sen plockar jag upp maskorna och stickar kanter och i uggletröjans fall hela oket för hand. Snart kommer nog bilder på den tröjan också.

5 kommentarer:

  1. Tack för info, en sådan skall jag önska mig. Fin den blev, halskragen.

    SvaraRadera
  2. Snygg halskrage. Funderar på att sticka en åt mej själv, behövs nu när det är runt 15 minus. Tänkte göra en i ganska tunnt garn och grova stickor, men kanske ångrar mej och gör något med flätor efter att ha sett den här. Allt jag gör just nu har olika flätmönster... Ska bara avsluta några andra stickprojekt först :)
    Iréne JB (utan blogg)

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha en stickmaskin. VILL HA!!!
    Vad har du för maskin?

    SvaraRadera
  4. Åh, suveränt! Vad bra att vi fick se din maskin! Tusen tack! Verkar ju så himla smidigt! Uggletröjan blev jättefin! Och kragen ser ljuvlig ut!

    SvaraRadera