söndag 24 januari 2010

Överraskningarnas kväll

Tidigare ikväll ringde telefonen och min tyg- och garnängel var på tråden. Hon undrade om jag ville ha lite garn som hon inte hade nån användning för.
Ja, det ville jag såklart och sen kom hon med en resväska full med tvåtrådigt ullgarn. Både växtfärgat och vanligt i massor av färger. Där fanns också Cottolin, lingarn och Patons brodergarn.Nu har jag garn att brodera påsöm med när jag har lust och kanske kan det bli några vantar eller halvvantar också.

Gissa om jag är lycklig?

7 kommentarer:

  1. Du har verkligen haft julafton, ser jag!! En sån underbar vän som ger bort allt det garnet!! :)

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fin present!
    Jag ser många par vantar i de där härvorna.

    SvaraRadera
  3. Ojojojojoj :D Vilken lycka! Verkligen en garnängel :)

    SvaraRadera
  4. jag förstår lyckan, men vad säger Karen Kingston om detta? *fniss*

    Har just köpt boken, visst har du tipsat om den förut? Nu ska jag bara hinna läsa den med, så jag kan komma igång ;-)

    Påsöm är jag med sugen på, och undrar om jag inte kan få in i broderikursen :-)

    /janette

    SvaraRadera
  5. Janette: Om allt annat redan är utrensat finns det plats att ta in mer. =) Som du ser i ett tidigare inlägg under gårdagen har jag satt igång utrensning av 10 saker i veckan och då kan man ju också ta in mer. Garn ger ju dessutom energi! =D
    Läs boken den är superbra om man vill komma igång och rensa!

    SvaraRadera
  6. låter super ewfa! Jag tar allt vad jag kan få, här ser bedrövligt ut! =)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar vän du har. Inte dåligt vad mycket fint du fick.

    SvaraRadera